Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Svåger på besök!

Av Berg - 21 juli 2008 01:35

Oj, oj idag har det vart lite mycket. Först nu har jag tid att sätta mig och skriva ett par rader. Borde väl gå och lägga mig, men detta med bloggandet har börjat smyga sig på som ett litet beroende.Det gör mig inte alls förvånad, jag är en beroende människa. Hittar enkelt saker att missbruka, som t ex cerat, nässpray, cigaretter, tv m.m Nässpray var jag beroende av i nästan 15 år! Helt sjukt... Men jag kan nu stolt deklarera att jag inte tagit en enda underbar droppe av Otrivin menthol nässpray på över 3 månader!


I eftermiddags kom min svåger med tåget. Han ska stanna några dagar, och hålla oss sällskap. Hoppas kunna flytta möbler i veckan, och då är det ju lägligt att han är här! ;)


Efter att kärleken drog till jobbet, så har jag ikväll dammsugit hela undervåningen, (drygt 200 kvm) börjat tvätta ur monsterhögen som väntat på en tvättmaskin i typ en vecka, diskat och plockat undan. Är ju ändå lite "hemmafru" under sommaren innnan skolan ska börja, så jag får väl se till att få lite gjort i huset. Det är faktiskt rätt skoj när man väl börjat! Min svåger tyckte nog det var sådär kul att jag gick omkring och städade, när han äntligen kommit hit. Men jag fick ju passa på när andan föll på och jag ändå hade ångan uppe! :)


Nu är klockan snart 2 på natten och jag har fortfarande ångan uppe....det är ju lite problematiskt, att jag vänt på dygnet. Igen. Har en förmåga att göra det när jag inte har direkt några tider att passa. Älskar att vara uppe på natten när det är mörkt, tyst och fridfullt. Men har till min stora förvåning också insett tjusningen med att gå upp tidigt på morgonen. Att ta en kopp kamomillté och öppna ytterdörren för att släppa ut djuren och inandas den lite råa, kalla morgonluften. Att höra fåglarna vakna och kvittrandes väkomna solen över ängarna. Jag hittar inget annat ord än gudomligt, för att förklara känslan.


Att jag utvecklats till en sådan natur- och familje- människa som jag gjort, det trodde jag nog aldrig riktigt. Tyckte ju det lät så fruktansvärt löjligt förut, när folk sa att deras intressen var natur, djur och familjen. "Gu´, så trååååkigt!" Men tjena, nu sitter jag här själv och bara vill att hela världen ska få veta hur otroligt vackert kullen är. Även fast de flesta säkert ger blanka f*n i kinnekulle och hur mina dagar går. Några läsare verkar jag ju ha fått, och det är ju både smickrande och gör att jag börjar känna en smula av prestationstvång. Avskyr tvång och måsten. Men jag ska absolut göra mitt bästa i att hålla dig i min lilla läsarskara ´up to date´ och försöka hålla dig så fängslad det går... Känner mig skyldig att skriva extra långt nu, för att kompensera mitt sena inlägg...


Satt och spelade lite kort med min svåger innan det var dags för honom att knyta sig. Vi spelade chigago, och det gick som vanligt bra för mig tills slutet. Där jag alltid blir "omkörd" av motspelaren. Nådigt irriterande! Men det är tur att jag aldrig grott någon direkt tävlingsinstinkt, för då skulle jag vara helt förstörd idag av alla mina förluster. Jag har nämligen aldrig tur i spel... Det är jätteroligt att vinna i något spel, men det är inte så jobbigt att förlora heller. Det är spelet och umgänget i sig som roar mig. Det är nog därför sport aldrig direkt intresserat mig. Att tävla i motionskrävande aktiviteter är något av det tråkigaste jag vet! Det är nästan en dödssynd att inte vara sportig och pigg idag.  Men jag tycker fortfarande att hurtiga människor är bland det mest påfrestande som finns i ett par joggingskor...


När jag bodde i den andra , lite större staden umgicks jag mestadels med flera andra singeltjejer. Vi blev som en liten familj under en period. Ett par av dem kunde vara lite väl hysteriska när det gällde sin vikt och sitt utseende. Men jag fick verkligen nog, när jag kunde få telefonssamtal kl 8-9 på söndagsmorgonen, efter att vart ute kvällen och natten innan. Druckit en hejdlöst massa drinkar och rökt alldeles för många cigg...Det sista jag kände för i det läget var att vakna upp av en ilsken mobilsignal och en pigg och ljus röst i andra änden "Jag o Lisa hade tänkt att gå en långpromenad innan frukost för att förbränna mer kalorier. Vill du hänga med?".............lång tystnad då jag inte riktigt förstod frågan......"hallå,   gumman är du där?"....Va?? Är ni inte riktigt kloka i huvudet? Det är ju inte en vettig människa som skulle gå på långpromenad med bakfylla..och speciellt inte innan frukost!

Det tog inte så många samtal tills de förstod att det inte var någon idé att försöka få med mig på några långpromenader på söndagsmorgonen. Eller på några promenader överhuvudtaget faktiskt. För hur kul är det att gå egentligen?? Det går sakta, jag får ont i min vänstra fotled när jag går lite längre sträckor, för att det ska ge något resultat i motionssyfte måste du gå så fort att du ändå inte kan hinna njuta av omgivningarna eller stanna för att prata med någon...Helt meningslöst alltså. Men det är ju bara min personliga åsikt.


Nä, tacka vet jag att få ligga i sängen hela söndagen om man vill. På den dagen i veckan är det tillåtet att göra exakt det man känner för! Du har ingen anledning att svara i telefonen, att träffa folk eller att städa...På söndagar finns inga måsten! Inte i min värld iallafall. Hoppas fler hakar på den filosofin, att söndagar är en vilodag, i den bemärkelsen att du får göra precis det du känner för att få dig på bästa humör och försättas i bästa avkopplande stämning. Det kan ju vara helt skilda saker, person till person. Mennödvändigt för att kunna prestera sitt bästa på arbetet under veckan!


Nä, nu är det nog dax för mig att nana, innan jag flummar iväg för mycket. Är lite trött i hjärnan ändå,  så jag vill inte riskera att läsa igenom detta imorgon och inse att man försökt sig på någon pinsam version av Dali Lama eller nåt...


Ha det gott så länge!


Väl mött snart igen!


Peace!





 
 
Sigge

Sigge

21 juli 2008 18:18

Hittade hit från någon annan blogg och lämnar ett tassavtryck.
Jag är en bloggande, svampletande hund.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berg - 3 augusti 2008 21:31

Flyttade in i huset för en vecka sen! Trivs som fiskarna i vattnet...Men har inget internet i huset ännu, så bloggandet för mig ligger på is tills dess. Snart mina vänner kommer fortsättningen på kullen-livet! Ha tålamod.   Kram ...

Av Berg - 22 juli 2008 13:43

Ååå, idag är jag lite trött...Våra vänner, ett par i 30 -årsåldern kom förbi igår med sin 3-månaders bebis. Det var tänkt att vi skulle sitta i solen och bara tjöta, men det blev ett gott, kallt glas vin också, och ett till och sen var det igång. En ...

Av Berg - 19 juli 2008 21:23

Min underbara Zezar har dragit ut på äventyr... :( Han har dragit förut, men då stack han till min gamla lägenhet i staden. Mina gamla grannar ringde och berättade det, så fort han dök upp ungefär. Men nu?! Här?! Jag vet att katter kan dra på rövarst...

Av Berg - 18 juli 2008 19:18

jaha, ännu en dag då jag inte har något skoj att göra...Borde sätta igång och städa, men kärleken sover. Han ska jobba natt hela helgen. Kul!....så han kommer bara jobba och sova i tre dagar. Och jag sitter här och vet inte vad jag ska ta mig för. De...

Av Berg - 17 juli 2008 10:33

kunde inte sova imorse...jag som är så morgontrött, har hoppat ur sängen denna veckan. Idag gick jag frivilligt upp kl 8.00!!! Det har nog inte hänt sen.........det har nog aldrig hänt frivilligt! ;)   Men det är otroligt vad det gör med min själ att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards