Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Vem är jag? forts...

Av Berg - 16 juli 2008 10:46

Missfallet hade skett runt gravidv. 6, det upptäcktes då vi var på vårt första UL, v.18 Fostret hade inte stötts ut av sig självt, så jag fick ta tabletter som skulle göra det. Men livmodern ville inte dra ihop sig och jag hade mycket blod kvar efter första omgången, så jag fick välja mellan skrapning eller tabletter en gång till. Jag valde tabletter. Jag blödde kraftigt i 3 veckor, vill inte gå igenom det igen...Trots detta kände vi att vi hade fått en smak av barn, så vi har bestämt oss för att inte skydda oss, så händer det som vill hända...Jag längtar! =)


Många kan nog tycka att vi ska verkligen få det stabilt i livet först. Men vi är på så god väg! Kärleken jobbar igen, jag ska börja plugga i augusti . En KY-utbildning inom Kulturturism, det känns helt fantastiskt och jag kan knappt vänta till skolan börjar! Vi har de senaste 3-4 månaderna varit inneboende hos min Far, då vi flyttat från en större stad flera mil bort och Kärleken fick börja på sitt nya arbete tidigare än planerat. Att vi valde just Kinnekulle att starta vårt nya liv på beror mycket på läget och naturen! Det är så andlöst vackert här och jag njuter varje dag jag stiger upp! Jag äter ju antidepp medicin, men att bo så här och få känna lugnet tätt inpå är som balsam för min själ...


Så vi har tittat på många hus och ihärdigt letat efter boende runt omkring här i trakten. Men det har sett mörkt ut på den fronten, och jag började ställa mig in på att få bo med min Far en längre tid. Men så i helgen ringde jag flera gånger på en annons om en villa på Kinekulle som skulle hyras ut. Men jag kom bara fram till en fax...Som tur är har min Far sitt kontor hemma, så jag krafsade ner några rader om mig och Kärleken och faxade iväg det.

Vi åkte därefter och hälsade på min svåger med tjej som nyligen fått en liten dotter. Vi sov över natt hos familjen och åkte hem senare nästa dag. Precis innan vi skulle åka, ringer min mobil. Det är om huset! De hade vart på semester och hittat mitt fax nu...De bad mig återkomma för visning på måndag morgon. Spännande!

Jag satte klockan på 8.30 och såg fram emot att se vad det var för ställe. Innan ens klockan hunnit ringa på morgonen ringer telefonen. Det är Gunnar, som ska visa huset. "Är ´i inte öppe än?"


Huset kändes som hemma direkt när vi steg in. Det behövs verkligen tapetseras om, men det är ju lätt ordnat! Det är högt i tak, det är på ca 200kvm, mellan 5-8 rum beroende på hur man räknar... En stor trädgård, med ängar och skog omkring. Vi har en utsikt ut över kullen och ner i dalen. Det finns garage, vedbod och stall. Kallhyra. 3800:-...

Vi ringde bara nån timma efter visningen och deklarerade vårt intresse! Ett möte med hyresvärdarna bestämdes  nästa dag kl.10.00 Det var igår alltså...

Vi träffade den ena värden, och berättade lite om oss själva. Lade fram förslag om överenskommelse angående renovering. Tackade för oss och fick snällt vänta på svar. Som kom senare på eftermiddagen. Positivt och ett "jajemän, di här går vägen si ri". Hjärtat dunkar och ett pirr sprider sig i kroppen. Vi har ett hus!


Idag kl. 15.00 ska vi skriva kontrakt och få nycklarna!!! Händer det så händer det snabbt! Vi har även insett att min kärleks turnummer är 13.


* han fick äntligen sin sjukpenning efter 7 månader utan inkomst, den 13.


* de ringde om huset den 13.


* han fyller 31 i år...vänd på det och det blir....13.


* hans dotter fyllde 13 i våras.


Han säger att fredagen den 13nde alltid varit hans turdag. så eftersom han fyller 31 i år så är det hans tur år som börjar nu!...enligt mitt flummiga tänkande då. Flera år av helvete, ska nu vara slut och vi kanske börjar få lite medvind istället. Det behöver vi!!

Nu är det inte många timmar kvar tills vi har nycklarna i handen...Jag tackar alla Gudar och Gudinnor för att jag äntligen blivit hörd!


Väl mött snart igen!


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berg - 3 augusti 2008 21:31

Flyttade in i huset för en vecka sen! Trivs som fiskarna i vattnet...Men har inget internet i huset ännu, så bloggandet för mig ligger på is tills dess. Snart mina vänner kommer fortsättningen på kullen-livet! Ha tålamod.   Kram ...

Av Berg - 22 juli 2008 13:43

Ååå, idag är jag lite trött...Våra vänner, ett par i 30 -årsåldern kom förbi igår med sin 3-månaders bebis. Det var tänkt att vi skulle sitta i solen och bara tjöta, men det blev ett gott, kallt glas vin också, och ett till och sen var det igång. En ...

Av Berg - 21 juli 2008 01:35

Oj, oj idag har det vart lite mycket. Först nu har jag tid att sätta mig och skriva ett par rader. Borde väl gå och lägga mig, men detta med bloggandet har börjat smyga sig på som ett litet beroende.Det gör mig inte alls förvånad, jag är en beroende ...

Av Berg - 19 juli 2008 21:23

Min underbara Zezar har dragit ut på äventyr... :( Han har dragit förut, men då stack han till min gamla lägenhet i staden. Mina gamla grannar ringde och berättade det, så fort han dök upp ungefär. Men nu?! Här?! Jag vet att katter kan dra på rövarst...

Av Berg - 18 juli 2008 19:18

jaha, ännu en dag då jag inte har något skoj att göra...Borde sätta igång och städa, men kärleken sover. Han ska jobba natt hela helgen. Kul!....så han kommer bara jobba och sova i tre dagar. Och jag sitter här och vet inte vad jag ska ta mig för. De...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards